♦ Românii nu s-au simţit confortabil să facă achiziţii de valoare mai mare, indiferent de tipul acestora – electrocasnice, mobilă sau piese de modă de designer ♦ Şi cu cât valoarea a fost mai mare, cu atât prudenţa a crescut în rândul consumatorilor ♦ Începând cu finalul săptămânii trecute, lucrurile au revenit pe un făgaş normal, scrie ZF.
Incertitudinea maximă din aceste săptămâni de alegeri s-a răsfrânt în atitudinea consumatorilor, românii punând pe hold achiziţiile mai mari. Totuşi, viaţa de zi cu zi a continuat neperturbată.
Aşadar, retailerii de mobilă şi electro-IT au resimţit o scădere a traficului şi a vânzărilor din magazine în ultimele săptămâni, perioadă în care oamenii au stat lipiţi de social media şi de televizor pentru a afla noutăţi din sfera politică locală. Totuşi, asta nu i-a împiedicat pe români să iasă în oraş cu aceeaşi cadenţă ca şi anterior, şi nu doar ca să vorbească despre situaţia alegerilor din România.
„Am simţit în business impactul incertitudinii care a caracterizat aces-te ultime săptămâni. A scăzut consumul în această perioadă care, în mod normal, e una bună pentru noi şi pentru piaţa noastră“, spune Dan Osta-hie, fondatorul Altex, liderul retailului electro-IT.
O explicaţie pentru această situaţie poate fi faptul că electronicele şi electrocasnicele sunt produse cu preţ mai mare, aşadar ele sunt per-cepute de români mai degrabă drept investiţii. La fel se întâmplă şi cu piesele de mobilier, dar nu numai.
Astfel, românii nu s-au simţit confortabil să facă achiziţii de valoare mai mare, indiferent de tipul acestora.
Şi cu cât valoarea a fost mai mare, cu atât prudenţa a crescut în rândul consumatorilor. Şi nu doar în rândul lor, ci şi în mediul de business.
„În aceste două săptămâni a părut că pământul s-a oprit. S-au amânat deciziile de investiţii, proiectele mari au fost puse pe hold pentru o scurtă perioadă. Totuşi, la deciziile pe termen scurt, precum renovările sau lucrurile mai mici, nu a existat un impact. Dacă situaţia se pre-lungea, am fi simţit cu toţii această îngrijorare“, spune Răzvan Popa, CEO al companiei Alusystem, parte a grupului Bog’Art.
Compania e specializată în proiectarea şi execuţia faţadelor şi pereţilor cortină pentru construcţii civile şi industriale.
Chiar şi aşa, viaţa de zi cu zi a continuat neperturbată. Mai exact, această incertitudine masivă nu i-a împiedicat pe români să iasă în oraş sau să meargă în comerţul alimentar pentru shopping-ul zilnic, coşul rămând la fel de plin.
Citește continuarea pe
zfcorporate.ro